11.5.11

Söker jobb

Skickade ansökan i dag
till stadsteatern om jobb som grafisk formgivare.
Man vet ju aldrig...



Efter anställningsintervju i Örebro
och tre veckors väntan
fick jag beked att jag inte får jobb till hösten som skolfotograf.
Han skrev:

"Hej Olga, Tack för din starka intresse,
Det som blev avgörande för din del blev helt enkelt att den andra kandidaten hade skolfoto erfarenhet många år från annat företag som vi avvägde. Som sagt du var och är en intressant kandidat för oss som tyvärr hamnade i andra hand. Blir det avhopp är det du som kommer i första hand som jag hör av mig till.
Tack ännu en gång för dit intresse och välkommen åter även nästa år då vi söker fotografer."


P.S.
Någon vecka senare ringde chefen upp mig och bad mig fotografera för dem. Men då hade jag tyvärr inte möjlighet då jag bl.a. hunnit få två porträtt uppdrag (målningar) samt ett bokuppdrag (fotografering/formgivning).

No comments: